Avocado! Top motive pentru care trebuie sa consumi acest fruct!

Stim cu totii cat de savuroase si sanatoase sunt fructele pentru noi. Mancate crude sau in diverse preparate, orice fruct aduce un aport de vitamine si antioxidanti vitali organismului nostru. De la o vreme, un fruct anume a inceput sa apara din ce in ce mai des in lumina reflectoarelor, avocado!

V-am prezentat intr-un articol anterior o reteta super gustoasa si usoara de budinca cu avocado si caise. Si cred ca a venit momentul sa va prezentam si de ce este din ce in ce mai popular acest fruct.
Avocado este incredibil de hranitor!

Fruct de Avocado – Foto Oana Andronache

Fructul de avocado contine mai multe tipuri de vitamine si minerale

Un fruct are 160 de calorii, 2 grame de proteine si 15 grame de grasimi. Vitaminele A, B2, B5, B6, K, C si E, potasiu, acid folic, magneziu, fier, zinc si cupru fac din acest fruct un aliment indispensabil unei diete sanatoase. Cu toate acestea, ii lipseste sodiul si este sarac in grasimi saturate.

Contine mai mult potasiu decat bananele!

Multi dintre noi nu ne bucuram de o alimentatie bogata in potasiu. Consumul fructului de avocado poate rezolva problema asta deoarece are in componenta sa acest nutrient intr-o cantitate mai mare decat o banana. Mai multe studii arata ca un aport ridicat de potasiu este asociat cu reducerea tensiunii arteriale, unul dintre factorii de risc pentru infarctul miocardic sau insuficienta renala.

Contine grasimi mononesaturate

Este bogat in grasimi mononesaturate, considerate grasimi “bune”. Este cunoscut faptul ca aceste grasimi ajuta la scaderea nivelului de colesterol, reduce riscul de infarct miocardic si de atac vascular cerebral. Acidul oleic pe care il contine reduce inflamatiile si are efecte benefice asupra genelor care provoaca aparitia cancerului.

Este plin de fibre

Aproximativ 25% din fibrele continute de avocado sunt solubile, acestea sunt bune pentru inima ta. Restul de 75% sunt insolubile, care ajuta la procesul de digerare. Fibrele mai sunt utile si in cazul curelor de slabit.

Grasimile din avocado ajuta la absorbtia nutrientilor din alimente de origine vegetala

Cand vine vorba de nutrienti, cantitatea din fruct nu este singurul lucru care conteaza. Este important sa reusim sa asimilam acesti nutrienti. Unele substante precum vitaminele A, D, E si K sau antioxidanti sunt solubile in “grasime”. Asta inseamna ca au nevoie sa fie combinate cu grasime pentru a fi utilizate de catre organism. Asadar, nu numai ca este foarte hranitor, dar poate creste in mod dramatic valoarea nutritive a altor alimente vegetale pe care le consumam.

Are grija de ochii nostrii

Bogat in antioxidanti, fructul de avocado se ingrijeste de sanatatea ochilor prin aportul de luteina si zeaxantina. Studiile arata ca acestea reduc riscul aparitie cataractei si reduce degenerarea musculaturii ochiului odata cu inaintarea in varsta.

Este un ingredient flexibil

Iubim avocado, asa cum este el dat de la mama natura, dar trebuie sa recunoastem versatilitatea de care da dovada acest aliment. Gratie popularitatii sale, i-au fost gasite din ce in ce mai multe imbunatatiri culinare. Fie ca vrei sa faci clasicul guacamole, sa-l combini in diverse salate, supe sau chiar deserturi cu ciocolata, este greu sa gasesti un fruct cu atatia nutrienti care sa fie atat de usor de combinat cu alte alimente.

Cristina sau Zziggi, 23 de ani, obsedată de cafea, pasionată de pictură și scris și de chestii drăguțe. Am o personalitate energică sau cel puțin asta susțin cei din jurul meu.

Vrei ca reclama ta să apară aici? Contactează-ne!

Be the first to comment

Ai ceva de spus? Lasă un comentariu mai jos.