Cafea Verde – mod de preparare, beneficii și contraindicații

Sursa imagine: Designed by Freepik

Majoritatea dintre noi am auzit de beneficiile consumului de cafea verde, însă nu toți știm cum se prepară, care sunt cu adevarat beneficiile acesteia dar și contraindicațiile, pentru că da, ca orice alt lucru pe care îl consumam, poate avea atât efecte pozitive cât și negative.

Indiferent de ceea ce credeți, boabele de cafea nu cresc în rafturile magazinului preferat. De fapt, metoda de recoltare și procesare a boabelor de cafea este una destul de complicată, mult prea complexă pentru a o trata în acest articol. Pe scurt vă pot scrie că boabele de cafea provin dintr-o familie mare de plante rubiaceae cu peste 60 de specii de arbori de cafea, însa doar speciile Coffea arabica și Coffea canephora sunt utilizate în producția mondială de cafea.

Arabica este utilizată în proporție de 80% în timp ce canephora, specie înrudita cu arborele de cacao, este ceva mai aromată și ocupă cea de a doua poziție cu 20%. Pe piața există însa o mulțime de rețete bazate pe diferite compoziții ce au la bază cele două specii. Personal prefer arabica, însa este aproape imposibil de ales un sortiment fără o cercetare amănunțita, iar prin cercetare mă refer la savurarea unei cești de cafea bine preparate.

Desigur, gustul, mirosul, savoarea cât și efectele pot să varieze în funcție de modul de preparare, însa despre astea vom discuta și în alte articole.

Sursa imagine: Designed by Freepik

Cum se prepară cafeaua verde?

Cafeaua verde se realizează din boabe neprăjite din specia arabica. Acestea sunt mai sănătoase decât cele prăjite deoarece au un conținut mai bogat de antioxidanți naturali dar și de acid clorogenic, substanța ce limitează absorbția zaharului în corp (aflați mai târziu de ce).

Pentru a prepara cafea verde ai nevoie de circa 8 – 10 grame de boabe pentru fiecare ceașca, apă fierbinte și îndulcitor (optional) ce poate fi zahar, miere, Xilitol sau chiar Stevia.

Prepararea propriu zisă se poate realiza în două moduri:

  1. Cu un blender sau o râșnița măcinam boabele de cafea verde în pulbere, după care adaugăm pulberea proaspăt măcinată într-o cană (sau căni dacă facem mai multe porții) și turnăm apă fierbinte peste aceasta. După ce lăsam la infuzat pentru circa 10 minute, putem strecura conținutul printr-o sită, îndulcim după preferințe și apoi servim.
  2. Punem boabele de cafea verde în apă și le lăsam peste noapte la înmuiat. A doua zi, atunci când vrem să pregătim cafeaua, fierbem conținutul pentru circa 10 – 15 minute, la foc mic, apoi lăsam să se răcească în totalitate. Amestecul se strecoară bine și apoi se servește îndulcit în funcție de preferințe, poate chiar amestecat cu niște gheata și lapte.

Exista și posibilitatea de cold brew, adică de băutură preparată total la rece, însă despre asta vă va scrie colega mea, Roxana, în următoarele zile.

De asemenea, boabele de cafea pot fi consumate ca atare, prin ingerarea lor fără niciun fel de pregătire, ca și supliment alimentar, însă foarte puține persoane le preferă în acest mod.

Sursa imagine: Designed by Freepik

Beneficiile consumului de cafea verde

Menționasem mai sus că boabele de cafea verzi sunt mai sănătoase decât cele prăjite. În acest sens există studii care arată că prin prăjirea boabelor de cafea acidul clorogenic pe care acestea îl conțin este îndepărtat. Deși acest lucru nu reprezintă o problemă, acidul clorogenic ajută la stimularea metabolismului și la combaterea obezități.

Prin urmare, consumul de cafea verde contribuie la lupta împotriva kilogramelor, însă eu nu sunt calificat pentru a vă explica sau oferi sfaturi în această privință. Ce pot face în schimb este să fac o listă cu potențialele beneficii ale consumului de cafea verde, Pentru mai multe detalii, în special dacă vă gândiți la slăbit, vă recomand să consultați un medic nutriționist.

Nu vă ghidați după sfaturi online deoarece o dietă trebuie atent planifică în funcție de metabolismul și starea generală de sănătate a fiecăruia.

Așadar, să vedem lista beneficiilor de cafea verde:

  • ajută la creșterea tensiunii arteriale imediat după ingestie
  • poate fi benefică în dietele pentru slăbit datorita conținutului de acid clorogenic care ajută la împiedicarea formării depozitelor de grăsimi în corp
  • poate suprima apetitul, reducând anumite pofte (lucru ce poate ajuta la slăbit)
  • poate ajuta la întărirea sistemului imunitar
  • poate ajuta la creșterea concentrării și memoriei
  • cafeina ajută la combaterea calviției (atenție, asta nu înseamna că trebuie să beți cantități masive de cafea și nu o să vă mai cadă părul)
Sursa imagine: Designed by Freepik

Posibile efecte negative și contraindicații

Consumul excesiv de cafea are la rândul său și efecte mai puțin dorite. Există astfel situații în care cofeina poate provoca dureri de cap, anxietate cât și probleme gastrointestinale.

Trebuie să înțelegeți că în ciuda beneficiilor cafeaua consumată în cantități mari devine toxică pentru organism. Ba chiar mai mult, consumul de cafea nu este recomandat celor care suferă de: glaucom, diabet, hipertensiune, osteoporoza sau sindrom de colon iritabil.

Trebuie menționat faptul că încă se realizează o mulțime de studii în privința consumului de cafea verde, atât în privind beneficiile cât și efectele negative. Vă recomand să consumați cu moderație otrava preferată.

In articol găsiți un link către Charme Cosmetics, un magazin online cu produse realizate 100% din ingrediente naturale ce a fost lansat în urmă cu un an (găsiți aici comunicatul de presa). Spre deosebire de alte magazine, aceștia sunt chiar producători pentru a mare parte dintre produsele comercializate.

Fondator Diamoda.ro – Am 27 de ani, mă consider autodidact și sunt îndrăgostit iremediabil de internet. Creez conținut online din 2006 când am avut prima dată contact cu blogging-ul.

Vrei ca reclama ta să apară aici? Contactează-ne!

1 Trackback / Pingback

  1. Beneficiile consumului de cafea preparată la rece - Diamoda

Ai ceva de spus? Lasă un comentariu mai jos.