Doctorii din Scoția pot prescrie acum natură pacienților lor.

Medicii din Shetland, o insulă care face parte din arhipelagul nordic al Scoției, pot da acum prescripții de natură pacienților lor, dispunând chiar și de un calendar lung de recomandări pentru tot anul.

Aceștia susțin că există numeroase dovezi privind beneficiile naturii asupra sănătății mentale și fizice iar din 5 octombrie au fost autorizați să prescrie „natură” pacienților lor.

Se crede a fi primul program de acest gen din Marea Britanie prin care se încearcă tratamente pentru reducerea tensiunii arterială, anxietate și creșterea fericirii, tratamente pentru cei cu diabet zaharat, boli psihice, stres, boli de inimă și multe altele.

Desigur, există un întreg prospect de sugestii pentru a putea prescrie corect natura care însoțește programul, plin de sugestii amuzante, fermecătoare, unele chiar neconvenționale.

  • în februarie puteți confecționa un windsock dintr-un cerc și ceva material pentru a aprecia viteza vântului. Deși poate părea banal, puțină mișcare și aerul rece și proaspăt poate face minuni
  • în martie puteți face artă pe plajă din materiale naturale, iar dacă nu aveți o pasiune pentru artă, puteți scoate un câine la plimbare pe plajă
  • în aprilie, dacă sunteți suficienți de curajoși, puteți participa la un eveniment „touch the sea” pentru a face cunoștință cu noi specii acvatice
  • în luna mai puteți să vă faceți una cu natura, să vă bucurați de firele de iarbă și tot ce vă înconjoară
  • în iulie, dacă aveți curte interioară, puteți cultiva gazon sau diferite plante
  • în august vă puteți reconecta cu micile viețuitoare ale pământului, care care nu ies în evidență; (ex. râme, furnici)
  • în septembrie puteți ajuta la ecologizarea plajei
  • în octombrie puteți admira schimbarea de anotimp, cerul, norii

… iar lista continuă în funcție de o mulțime de factori.

Dovezile privind beneficiile naturii asupra sănătății mentale și fizice sunt numeroase. De exemplu, dacă petreceți 90 de minute din zi într-o zona împădurită, va exista o scădere a activității în partea creierului asociată de obicei cu depresia. Timpul petrecut în natură nu numai că reduce tensiunea arterială, anxietatea și crește fericirea, dar reduce agresivitatea, simptomul ADHD, îmbunătățește controlul durerii, sistemul imunitar.

La prima vedere este posibil să consideram că astfel de sfaturi, venite din partea unui medic, nu or să aibă vrun efect. Dar pe măsură ce ne reconectam puțin la natură, la limbajul naturii, la liniște, departe de urbanizare, să ne simțim chiar mai bine.

Chiar dacă medicul nu o să vă prescrie acest tip de tratament, este bine să conștientizați beneficiile unei pauze în natură. Vă recomand, măcar câteva minute pe zi, oriunde ați fi, să priviți cerul, norii, iarba, copacii, păsările, și orice vă înconjoară. Iar în acel timp să încercați să vă detașați de orice alt gând și să vă relaxați. Acest lucru este foarte important pentru sănătatea voastră și cu timpul o să observați o schimbare în starea voastră de spirit, și nu numai.

Credit foto:M.G. Kafkas